100 ölelés

 

"Mi hisszük, hogy a boldogság
szárnyra kel, s felível a magasba.
Meghökkenünk, és nem értjük, ha az, ami boldog,
hanyatlik és lehull.”

 DSC5579
Egy évszázada Kínában a legnagyobb bűn (a szülők ellen elkövetett erőszak) ítélete halál „100 vágással” volt. Élve, az embert morfiummal éberen tartva bontották le a testről az izmokat 100 vágással.

A 100 ölelés ennek ellenkezője: a ki nem elégíthető, olthatatlan vágy az ölelésére, a vágy a boldogság, az anyagtól való elszakadás után, hogy saját tengelyünket, ha egy pillanatra is, de magunkon kívülhelyezzük.

Szürreális látomás a boldogságról és a illúzióról, a lepke gigászi küzdelméről a hatvanasizzóval.

 

Koreográfus-rendező: Debreczeni Márton
Tánc: Debreczeni Márton, Virág Melinda
Zene: Lukács Miklós – cimbalom
Alkotók: Bodóczky Antal, Kántor Kata, Kocsis Gábor, Nagy Ágoston, Nagy Csilla, Samu Bence, Virág Melinda

 

Támogatók: EMMI, NKA, Filharmónia Budapest, Új Előadóművészeti Alapítvány, DNA program

 

Produkciós partnerek: Füge, Scarabeus Kör

 

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

 

A kritikákból:


"Az egy-egy pillanatra megfagyott, aztán továbblendülő mozdulatok egyébként is meghatározói az előadásnak: az ölelésből kisiklott test – Nagy Csilláé – után a másik test – Debreczeni Mártoné – mindig tanácstalan, már-már groteszk, szomorú üres héj marad. (Vagy fordítva.) Így jutunk el az emberi és az animális léten át a lebegő ásványi létezéshez."
"... a szép, természetes ölelések és a folytonos „kisiklások”. Műpiknik plüss-pirosban a műfüvön. A harmónia csak álom. Aztán a korallzátony."

"Mégse zátony – legyen inkább sziget. Mint ez az improvizációra épülő este, amely a maradéktalan egymásra figyelés, a zene és a tánc szép harmóniáját hozta létre. Mintha a tánc szülte volna a zenét, és viszont." (Ölbei Lívia, Ellenfény)

„Az Artus 100 ölelés című évadnyitó előadása szívmelengető emlékmű lehet, ha végképp felszántják és bevetik majd sóval a hazai független táncszínházi szcéna alkotóhelyeit. Arról szól, amire a legnagyobb szükség van manapság: az apró szilánkokra tört szeretetet, törődést, megbecsülést igyekszik helyreállítani mindenféle romantikus önsajnálat nélkül, a keleti kultúrák kegyetlen etikai kódexeit megidézve, szembeállítva azt a modern kori humanizmussal.” (Artner Sisso – Magyar Narancs)

“Debreczeni Márton koreográfiája tagadja, hogy a test, és a neuronok közvetítette érzet bármilyen szempontból másodlagos lenne a szellemhez, az értelem alkotótevékenységéhez képest. Sőt, a 100 ölelés elemei közötti kapcsolatot minden esetben az anyag, a test, az érzet elsődlegessége és egysége teremti meg: minden egyéb, a róka élőként vagy élettelenként, kutyaként vagy rókaként való interpretációja, a furcsa piknik eseményei, a villák eredeti rendeltetésüket még véletlenül sem idéző használata egytől-egyig esetleges. Az ésszerű relációk létrehozása lehetősége, de nem feladata a nézőnek, hiszen az érintések sorozata belső logikát eredményez.” (Ady Mária – tanckritika.hu)


Linkek a teljes kritikákhoz:

Ölbei Lívia: Néha szigetek - Ellenfény


Artner Szilvia Sisso: 100 ölelés - Magyar Narancs


Ady Mária: Az érzet logikája - tanckritika.hu

http://7ora7.hu/programok/100-oleles/nezopont

 


Jegyárak: Teljes árú           2400Ft 

                 Kedvezményes    1600 Ft 

 Jegyfoglalás::e-mailen :Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.">

                   telefonon: +36 206093989